Preview

Actual Problems of Russian Law

Advanced search

CURRENT METHODS OF TEACHING COURSES IN LAW

https://doi.org/10.17803/1994-1471.2016.70.9.217-228

Abstract

The article discusses current methods for teaching courses in law: passive, active and interactive; the distinction between them; the possibility of delivering different types of classes in the active and interactive forms, formation of additional professional competencies (DPK). Illustration of application of different methods is given through the prism of courses in company and banking law, review of literature on methodology, which is based on their testing during the pedagogical activity of the author or her participation in the work of the Methodical Council.

About the Author

O. A. Tarasenko
Московский государственный юридический университет имени О.Е. Кутафина (МГЮА)
Russian Federation


References

1. Бюллетень нормативных актов федеральных органов исполнительной власти. 2010. № 26

2. Бюллетень нормативных актов федеральных органов исполнительной власти. 2011. № 14

3. Андровнова Т.А., Тарасенко О.А. Активные и интерактивные формы проведения занятий для бакалавров и магистров // Юридическое образование и наука. - 2013. - № 2.

4. Малое и среднее предпринимательство: правовое обеспечение: монография / [И.В. Ершова, Л.В. Андреева, А.Г. Бобков и др.]; отв. ред. И.В. Ершова. - М.: Юриспруденция, 2014. - С. 182-186.

5. Куленко Т. Н. Применение интерактивных методов преподавания предпринимательского права // Предпринимательское право и методика его преподавания: материалы международной научнопрактической конференции. - М., Юриспруденция, 2008. - С. 73-75.

6. Попов Е.Б., Бабушкин С.С. От «игры вообще» к междисциплинарной деловой игре // Международный электронный журнал: устойчивое развитие, наука и практика. - 2014. - Вып. 2 (13). - Ст. 14.

7. Шевченко О.М. Формирование общекультурных и профессиональных компетенций студентов при обучении предпринимательскому праву: вопросы методики преподавания // Юридическое образование и наука. - 2011. - № 2.

8. Философия: энциклопедический словарь / под ред. А.А. Ивина. - М.: Гардарики, 2004.

9. URL: ec.dstu.edu.ru/site/ci/documents/downloadFile/2648542 (дата обращения: 06.02.2016)

10. Вестник Банка России. 2014. № 60.

11. Вестник Банка России. 2014. № 23-24.

12. Философский словарь Спонвиля // URL: http://philosophy_sponville.academic.ru (дата обращения: 06.02. 2016)

13. Интересный кейс-стади в интерактивной форме предложен в статье: Шевченко О. М. Формирование общекультурных и профессиональных компетенций студентов при обучении предпринимательскому праву: вопросы методики преподавания // Юридическое образование и наука. 2011. № 2

14. URL: http://www.bibliotekar.ru/russkiy-yazyk/20.htm (дата обращения: 06.02.2016)

15. URL: wikipedia.org (дата обращения: 06.02.2016)

16. Российская газета. 2014. № 56


Review

For citations:


Tarasenko O.A. CURRENT METHODS OF TEACHING COURSES IN LAW. Actual Problems of Russian Law. 2016;(9):217-228. (In Russ.) https://doi.org/10.17803/1994-1471.2016.70.9.217-228

Views: 756


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1994-1471 (Print)
ISSN 2782-1862 (Online)