Preview

Actual Problems of Russian Law

Advanced search

Morality in the Context of Application of the System of Academic Recognition

https://doi.org/10.17803/1994-1471.2018.86.1.026-034

Abstract

The article deals with the issues of interrelation between education and morality. The author analyzes concepts of understanding morality, in particular the views of Kant and Hegel. With the emergence of a world community, we can talk about a new form of objective morality, the key to which is the system of academic recognition. Thus, the latter constitutes a mechanism for the development of the moral foundation of the world community.

About the Author

T. S. Zaplatina
Kutafin Moscow State Law University (MSAL)
Russian Federation


References

1. Баркхольт К. Болонский процесс и теория интеграции: сближение и независимость // Ректор. Вып. 2 : Высшее образование в Европе. - Екатеринбург, 2006. - 71 с.

2. Бекяшев К. А. Международное публичное право. - М. : Проспект, 2009 г. - 947 с.

3. Болонский процесс : глоссарий / отв. ред. В. И. Байденко, Н. А. Селезнева ; Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов. - М., 2009. - 142 с.

4. Гегель Г. Философия права. - М., 1990. - 524 с.

5. Гегель Г.-В.-Ф. Энциклопедия философских наук : в 3 т. - М. : Наука, 1977. - Т. 3.- 452 с.

6. Кант И. Критика практического разума // URL: http://e-libra.ru/read/316187-kritika-prakticheskogo-razuma.html (дата обращения: 05.03.2017).

7. Кант И. Основы метафизики нравственности // URL: http://e-libra.ru/read/91803-osnovy-metafiziki-nravstvennosti.html (дата обращения: 05.03.2017).

8. Кант И. Сочинения : в 6 т. - М., 1965. Т. 4. Ч. 2. - 544 с.

9. Колин К. К. Проблемы глобализации: этнос и нация в культурологической перспективе // Вестник Библиотечной Ассамблеи Евразии. - 2004. - № 4. - С. 17-23.

10. Кузнецов В. Н. Немецкая классическая философия второй половины XVIII - начала XIX века. - М., 1989. - 480 с.

11. Ларионова М. В. Совершенствование правовой базы и инструментов сотрудничества // Ректор. Вып. 2 : Высшее образование в Европе. - Екатеринбург, 2006. - 71 с.

12. Лихачев Д. С. Русская культура. - М. : Искусство, 2000. - 440 с.

13. Лукашук И. И. Международное право. Общая часть : учебник для студентов юридических факультетов и вузов. - Изд. 3-е, перераб. и доп. - М. : Волтерс Клувер, 2005. - 415 с.

14. Настройка образовательных структур в Европе. Вклад университетов в Болонский процесс // URL: https://www.hse.ru/pubs/share/direct/document/82228236 (дата обращения: 05.03.2017).

15. Путин В. В. О нравственности, образовании и воспитании // URL: http://pravera.ru/index/putin_v_v_o_ nravstvennosti_obrazovanii_vospitanii/0-4123 (дата обращения: 05.03.2017).

16. Учение Г. Гегеля о свободе и нравственности // URL: http://lektsii.org/8-3327.html (дата обращения: 05.03.2017).

17. Четвериков А. О. Право Совета Европы и Болонский процесс // Актуальные проблемы российского права. - 2016. - № 2 (63). - С. 79-91.

18. Этика как философия в системе Гегеля // URL: http://www.studfiles.ru/preview/5946907/page:14/ (дата обращения: 05.03.2017).

19. Этика Канта // URL: http://www.konspekty.net/stati/statya-etika-kanta-kratko.html (дата обращения: 05.03.2017).

20. Этическое учение Г. Гегеля // URL: http://studopedia.ru/3_45377_eticheskoe-uchenie-g-gegelya.html (дата обращения: 05.03.2017).

21. Rauhvargers A. Recognition of foreign qualifications. - Last revised August 2004. - 42 p.


Review

For citations:


Zaplatina T.S. Morality in the Context of Application of the System of Academic Recognition. Actual Problems of Russian Law. 2018;(1):26-34. (In Russ.) https://doi.org/10.17803/1994-1471.2018.86.1.026-034

Views: 463


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1994-1471 (Print)
ISSN 2782-1862 (Online)